Jij denkt dat ik voor je koffie kom. Maar ik kom voor je lepeltje. Lepeltje lepeltje

zondag 8 februari 2015

PEC gaat als een speer!


Wie is die man
Motor van PEC
Groot kenner van pasjes en passes
Creëert samen die kans
Het is Ron Jans, van de Ron Jans dans

Olle, Olle, Olle
Roepen tegenstanders om te dollen
Europa league, De Beker en een schaal
Aanvallen, gelijkmakers, scoren, overwinnen
Daar hebben ze verstand van, 
op 't veld daar in Zwolle

Ron Jans, ooit held op het veld
Nu held langs de lijn
Tekent weer bij
Moeder van Ron
U kunt trots op hem zijn!

Om mijn Overijssel poëtisch motortje aan te jagen in het kader van mijn fijne nominatie tot Dichter bij Overijssel, zal ik komende tijd me inzetten om tot gedichten te komen met een relatie met Overijssels nieuws of elementen. Tone of voice, woorden vinden, passend in deze mooie nieuwe puzzel. Op dinsdag dichtdag kies ik een gedicht dat ik van 'werkversie'/'concept' omzet naar áf, als dat al bestaat. Vandaag bron van inspiratie een artikel van RTV Oost over het bijtekenen van Ron Jans voor nog een jaar bij PEC. Op youtube zijn veel grapjes te vinden, die betrekking hebben op zijn dans bij de huldiging en uitspraken over zijn moeder. Deze man is natuurlijk gewoon een kei in zijn vak. Gefeliciteerd!

Geen opmerkingen: