Jij denkt dat ik voor je koffie kom. Maar ik kom voor je lepeltje. Lepeltje lepeltje

woensdag 11 februari 2015

Boeven op hoeven


Boer in Nieuw Heeten trof op het erf
Een kleine kudde aan de zwerf
Daar stonden ze zomaar wat te monkelen
Voor deze vier ponny's geen thuishaver
Maar een woest en vrolijk uitdraven

Nu de sneeuw gesmolten is
En de winter vertrokken is
Trippel trappel trippel trap

Gestrekte galop en paardendraf
Gooiden zij de manen in de wind

Zacht hummend van ‘Welkom in de feesttent’
Namen ze de afslag
En verwachtten zij aldaar
He he, daar komt ie
De allerleukste party van het jaar
 
“Maar”, vragen zij zich zacht briesend af
“Hoe kan zo’n snugger dier als wij
 Nou vergeten
Het is niet nu, het is niet hier
De paardenmarkt is in september in Heeten”!

 Om mijn Overijssel poëtisch motortje aan te jagen in het kader van mijn fijne nominatie tot Dichter bij Overijssel, zal ik komende tijd me inzetten om tot gedichten te komen met een relatie met Overijssels nieuws of elementen. Tone of voice, woorden vinden, passend in deze mooie nieuwe puzzel. Op dinsdag dichtdag kies ik een gedicht dat ik van 'werkversie'/'concept' omzet naar áf, als dat al bestaat. Vandaag bron van inspiratie een artikel van RTV Oost

Geen opmerkingen: